"הצעות לבני נועדו לאפשר גיור לא לפי ההלכה"

דוד קורצווייל 2 Comment on "הצעות לבני נועדו לאפשר גיור לא לפי ההלכה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיור ער בכנסת היום, בעקבות הצעת המחלטים שהגישה שרת המשפטים, ציפי לבני. בדיון נכחו נציגי הרבנות הראשית, נציג הרבנות הצבאית, רבה של צפת שמואל אליהו, רבה של פתח תקווה מיכה הלוי, נציג ארגון נאמני הרבנות הראשית וחברי הכנסת יעקב אשר, יוני שטבון, תמר זנברג, מוטי יוגב, דוד צור, יעקב מרגי וכמובן יו"ר הוועדה- ח"כ מירי רגב.

רגב ביקשה לברר מדוע מונחת הצעת מחליטים חדשה בעוד שהוחלט כבר לאמץ את החלטות וועדת נאמן, היא רמזה שלא ברור לה מדוע שרת המשפטים מגישה "הצעת מחליטים" בנושא גיור כשהתחום שייך למעשה למשרד הדתות. "יש כאן אינטרס של גורם מסוים לאשר אפשרות לגיור גם לרבני ערים. האינטרס הזה הוא של שרת המשפטים בניגוד לעמדת משרד הדתות. כלומר למרות שהאחריות על נושא הגיור היא של שר הדתות ושר הדתות התנגד לכך". נציג משרד הדתות אישר את הדברים ואמר כי הנוסח שמציעה השרה לבני לא מקובל על המשרד.

חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) עמד על כך שהגיור חייב להיעשות רק ע"פ ההלכה. "היום מנסים להכניס נורמות חדשות של הלכה. יש בהצעה החדשה הדרה מכוונת של הרבנות הראשית"

רבה של צפת הרב שמואל אליהו אמר כי הגיורים של הרפורמים והקונסרבטיביים יוצרים קרע בעם. "גיור זאת פעולת הכניסה לעם היהודי. גיורי הרבנות הראשית נחשבים לאמינים ביותר". הוא הסביר כי הפרטת הגיורים בכך שכל רב יגייר כפי הבנתו, מבלי להיות כפוף לסמכות אחת איננה מקובלת בשום תחום, ותזיק מאוד לאינטרס של היהדות. "זה יגרום לאנרכיה שתייצר בכייה לדורות". הרב אליהו מסכים כי הרצון להנגיש ולהקל את הגישה והיחס לגיורים, הוא נפלא אבל זה לא מאפשר עקיפה של ההלכה.

יו"ר הוועדה אמרה כי הצעת המחליטים לא נותנת את הבלעדיות של הרבנות הראשית לקביעת הקריטריונים של הגיור. באשר לפעילות רבני צהר אמר רגב כי לדעתה "רוצים הרבנים להקים מערך גיור אלטרנטיבי משלהם, ולא של הרבנות הראשית". היא קראה לממשלה שלא להקים מערך גיור עצמאי במקביל לרבנות.

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) אמר בדיון כי צריך לקבל החלטה ש"כל הצעה שלא תתואם עם הרבנות הראשית לא תהיה!" הוא הצהיר כי הדברים נאמרים בשם מפלגתו, הבית היהודי.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    יש להרבות בגרים כי זה דור אחרון לגירות.